Förlossningsberättelse!

2012-08-04
  15:17:36

Förlossningsberättelse
Karl EDVIN Erik Hermansson
120723
Kl 08.58

Tisdag den 24 juli hade vi tid för planerat kejsarsnitt, eftersom lilla prinsen låg i säte och jag var för trång för att kunna föda vaginalt.

Måndag morgon 23 juli  kl 6.45 gick vattnet, jag ropade till Erik att nu var det dags, sprang in i garberoben och hämtade en handduk eftersom det forsade vatten. Halkade i all sörja och satte mig på ändan, men allt gick bra, fick hjälp av Erik att komma upp.

Erik ringde förlossningen medans jag gick på toa och vi skulle genast komma in.
Själv tyckte jag att jag skulle få duscha hemma först, men det fick jag inte för förlossningspersonalen. Och tur var väl det, kl 7 drog värkarna igång och kom med 10 minuters  mellanrum.
Jag låg ner i baksätet på bilen och ropade till Erik att köra fortare (tar ca 45 min att komma in till stan). Sa flera gånger till  honom att vi måste stanna någonstans för jag var bajsnödig, visste väl själv i bakhuvudet att jag egentligen inte var det utan att bäbisen var på gång och då känns det som man vill bajsa.

När vi väl kom till sjukhuset kom förlossningspersonalen ut med en säng och hämtade mig.
Värkarna kom nu med ca 5 min mellanrum, dom kollade så att bäbisen mådde bra, gav mig brikanyl för att stoppa värkarna men det fungerade inte. Jag var öppen fem cm.

Sedan bar det av ner till operation, värkarna kom nu med ca 2 min mellanrum, dom skyndade sig och gav mig spinalbedövning och då avtog värkarna helt, jag var helt bortdomnad från bröstet och neråt.
Sedan startade själva operationen.
Enligt Erik tog det ca 15 min att få ut honom, jag tyckte dock det tog en evighet. Tillslut hördes det första lilla skriket, barnmorskan försökte visa mig honom men jag såg knappt vad som var upp och ner på ungen. Dom tog med sig bäbisen och Erik ut till ett rum bredvid där dom tvättade av honom och Erik fick klippa navelsträngen, sedan kom han och Edvin ut till mig och han fick ligga på mitt bröst i några minuter.
Åhh, han luktade så gott och var världens vackraste.

Efter ca 10 minuter fick Erik och Edvin gå upp på BB medans dom sydde ihop mig, det tog ca 1½ timme.
Sedan blev jag uppskjutsad till mina älsklingar och fick hålla lilla kärleken för första gången, vilken lycka!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0